Panduan, Rahsia, Tips Dan Cara Mulakan Bisnes Aiskrim

5 Jenis Aiskrim Popular Di Malaysia

Di Malaysia boleh dikatakan popular jugak dengan aiskrim dan penduduknya boleh tahan suka makan aiskrim..huhu. Pelbagai jenis aiskrim telah di hasilkan dan perubahan inovasi telah berlaku pada aiskrim. Di artikel kali ini, di kongsikan 6 Jenis Aiskrim Popular Di Malaysia..


aiskrim malaysia

1. Aiskrim Malaysia
  • Teringat lagi masa kecil-kecil dulu mak saya selalu buatkan untuk kami adik beradik. Jimat la duit kami balik sekolah tak payah beli dah, buka peti terus makan. Ada macam-macam perisa aiskrim, dulu harganya cuma 10 sen..



aiskrim goreng

2. Aiskrim Goreng
  •  Cukup suka di rumah tonton TV ditemani dengan aiskrim goreng ni. Santai di makan sama ada dalam keadaan panas atau sejuk. Orang Malaysia memang suka..huhu..


3. Aiskrim Lesung
  • Adeh, pelik betul saya, lesung pun dah boleh jadi aiskrim. Inovasi yang berlaku pada aiskrim sebab kreatifnya orang Malaysia. Makin popular dan sensasi di media sosial..
 Klik Sini Panduan Bisnes Aiskrim

aiskrim pasu


4. Aiskram Pasu
  • Yang ini pun sama, telah menjadi popular oleh sebab keunikkan buatan dan semestinya sedap. Menggunakan pasu plastik, cantikkan dengan pelbagai gaya aiskrim..








5. Aiskrim Kelapa
  • Kelapa muda dicampur dengan aiskrim, memang menarik dan sedap. Tiba-tiba meletop dan popular. Biasanya di minum dengan air saja, kali ini di campur dengan aiskrim..

Dan..

Pelbagai lagi jenis aiskrim yang tidak disebutkan dalam artikel ini, ada banyak aiskrim yang popular di Malaysia. Perubahan aiskrim dari satu negeri ke satu negeri. Contohnya Kelantan popular dengan Aiskrim Baba..

Dan..

Berminat untuk belajar buat aiskrim dan menjualnya, boleh belajar dengan Afiq Dato’ Rusly melalui panduannya..

0 Komentar untuk "5 Jenis Aiskrim Popular Di Malaysia"

Back To Top